Kleje konstrukcyjne PLEXUS nie wymagają praktycznie żadnego przygotowania powierzchni, redukując emisję organicznych substancji lotnych i pyłu w miejscu pracy.
W przeciwieństwie do innych metod klejenia, które wymagają uciążliwego przygotowania powierzchni i piaskowania, kleje konstrukcyjne PLEXUS nie wymagają praktycznie żadnego przygotowania powierzchni, redukując emisję organicznych substancji lotnych i pyłu w miejscu pracy.
Producenci z przemysłu transportowego wielokrotnie wybierają kleje konstrukcyjne Plexus z następujących powodów:
Kleje konstrukcyjne Plexus nadają się całkowicie do powtórnego przemiału, a to oznacza, że plastikowe elementy mogą zostać poddane recyklingowi bez konieczności wycinania złącz klejowych. I rzeczywiście, tysiące zderzaków samochodowych sklejonych klejami Plexus zostało już w ten sposób przerobionych.
W ciągu ostatnich lat kleje konstrukcyjne Plexus użyto z powodzeniem w wielu aplikacjach. Są to m.in.: drzwi wykonane z Kompozytów i Termoplastów, displeje, elementy architektoniczme z FRP, mosty, zbiorniki z FRP i wiele innych.
Wiele spośród tych zastosowań ujrzało światło dzienne dzięki doradztwu zespołu Plexus, który miał możliwość dawania specjalistycznych rozwiązań w ramach szerokiej oferty klejów konstrukcyjnych Plexus, spełniających najwyższe wymagania producentów.
Sunseeker International, Formula Fastech, Boston Whaler, Donzi, Vanguard and Northshore Yachts to tylko niektórzy użytkownicy klejów konstrukcyjnych PLEXUS w przeróżnych zastosowaniach, takich jak klejenie wykonanych z kompozytów wzdłużników oraz kadłuba z pokładem.
W tradycyjnych metodach budowy łodzi wyczynowych używa się sklejki i ciężkich laminatów epoksydowych z włóknem szklanym w konstrukcji kadłuba aby zapewnić moc, sztywność, bezpieczeństwo i jakość prowadzenia niezbędne do uzyskania ekstremalnych prędkości na wodzie.
Thunderbird Products of Decatur, IN, budowniczowie Formula Boats zaoszczędzili na kosztach robocizny zastępując konstrukcje ze sklejki. Teraz w wielu modelach Formula używa się wkładki z włókna szklanego i żywicy epoksydowej, który jest wklejany wewnątrz pokładu za pomocą klejów Plexus “Fibreglass Fusion”.
Pat Laux, Product Development Manager w firmie Thunderbird, twierdzi że taki wkładka wewnątrz kadłuba łodzi FAS3Techmultiplane zwiększa wytrzymałość dna o 20%, a burt o 10% bez dodatkowego zwiększania ciężaru ani pracochłonności.
Thunderbird zdecydował się na stosowanie klejów Plexus gdyż w przeciwieństwie do klejów na bazie uretanów, ich zaawansowana technologia metakrylowa nie wymaga specjalnego przygotowania powierzchni ani stosowania gruntów (primerów).
Silne i Trwałe
W konfrontacji z twardym morzem potrzeba łodzi, na której można polegać. Dlatego coraz więcej budowniczych łodzi zwraca się w kierunku nowych materiałów kompozytowych poszukując wytrzymałości i wiarygodności.
Redukują Koszty Montażu
Ponieważ kleje Plexus silnie “spawają” chemicznie włókno szklane i tworzywa kompozytowe, szybciej nastąpi ich delaminacja niż puści klejenie. Kleje Plexus są łatwe w użyciu, nie wymagają żadnych gruntów, piaskowania, szlifowania, praktycznie żadnego przygotowania powierzchni. To oznacza, że czas poświęcony na uproszczony montaż może zostać znacznie skrócony, a dzięki temu obniża koszty produkcji.
Czystość i Łatwość użycia
Nie musisz ufać naszym słowom. Zacytujemy Northshore Yachts Ltd.: “Zastosowanie klejów Plexus do połączeń pokładu i kadłuba w naszej nowej łodzi Southerly 110 pozwoliło na czysty, łatwy i bezpieczny system łączenia tylko z minimalnym przygotowaniem powierzchni”.
Kleje konstrukcyjne Plexus są powszechnie używane przez firmy produkujące pojazdy szynowe, autobusy, przyczepy kempingowe i samochody ciężarowe.
Zastosowania obejmują m.in.: Klejenie ‘pływających’ podłóg i modułowych umywalni w wagonach kolejowych, przyklejanie paneli wykonanych z tworzyw kompozytowych w autobusach/autokarach, oraz drzwi, oprawy reflektorów i maskownice z przodu ciężarówek.
Aplikacja
Instalacja “pływającej podłogi” w jednostce Coradia, wyprodukowanej przez Alstom Transport dla First North-western.
Klejenie paneli z tworzywa kompozytowego fenolowego do aluminiowej ramy, tworzącego rewolucyjną pływające podłogę wewnątrz pociągu. Ta podłoga kompensuje ruch pojazdu i wytrzymuje duży ruch pasażerów.
Kleje Plexus oferują
Są łatwe w stosowaniu oraz…
Świadectwo
Projektanci podłogi i dostawcy materiału we Włoszech zaproponowali użycie kleju Plexus dla tej wymagającej aplikacji. Wyczerpujące testy potwierdziły, że klej Plexus MA420 posiada wszystkie niezbędne cechy. “Był to pierwszy raz, kiedy użyliśmy tego produktu i z pewnością uprościł on montaż podłogi w porównaniu do kleju, używanego przez nas wcześniej”.
rzecznik firmy Alstom
Optare, które ma siedzibę w UK stworzyła ostatnio minibus niskopodłogowy – Alero.
Na Alero składa się jednoczęciowe poszycie wykonane z koloryzowanego kompozytu, w który podczas procesu formowania została wbudowana rama z nierdzewnej stali.
Optare potrzebowało mocnego i jednocześnie elastycznego kleju aby skleić poszycie z ramą ze stali nierdzewnej. Ze względu na rozmiary elementów, wymagano kleju z czasem otwarcia co najmniej 30 minut ale z czasem utwardzania 90 minut.
Plexus MA556 był tym rozwiązaniem, które spełniało wszystkie narzucone wymagania, a jeśli się weźmie pod uwagę fakt, że nie jest konieczne żadne przygotowanie powierzchni GRP, oznaczało to również to, że Optare mogło zredukować koszty robocizny w porównaniu do klejów poliuretanowych.
Zapewniające idealny dostęp dla wózków inwalidzkich, używane na wiejskich drogach oraz na lotniskach, Alero jest obecnie produkowany seryjnie.
Producenci samochodów używają kleje konstrukcyjne Plexus do rónych zastosowań, w tym m.in.: zderzakach, spoilerach, szyberdachach, panelach poszycia, maskownicach (kratkach) wlotu powietrza, itd. Wśród klientów można znaleźć m.in. takie firmy jak: Ford, GM, Rover, Chrysler, Saab, Land Rover and Proton.
Kleje Plexus nadają się całkowicie do powtórnego przemiału. Większość części wykonanych z termoplastów sklejonych tymi klejami może zostać poddana recyklingowi bez uprzedniego pracochłonnego wycinania złącza klejowego. Ponadto kompatybilność klejów z wieloma typami termoplastyków nie wymuszaa osobnego traktowania podczas sortowania plastików. Kleje Plexus są tak podobne chemicznie do niektórych termoplastyków, że mają minimalny wpływ na parametry wtrysku i własności plastiku. I rzeczywiście, tysiące samochodowych zderzaków klejonych klejami Plexus zostało już poddanych recyklingowi.
Umożliwiają Swobodę Projektowania, Redukują ciężar i Podnoszą jakość
Nadzwyczajne właściwości złącza klejonego oraz skuteczność klejów Plexus uwalniają projektantów od problemów spotykanych zwykle przy klejeniu typowymi klejami lub mocowaniach mechanicznych. W rezultacie pozwalają producentom pojazdów projektować i wytwarzać produkty o lepszej jakości – produkty które wyglądają lepiej, działają lepiej, są trwalsze i kosztują mniej. Poprzez umożliwienie wytwórcom sklejania nowych materiałów i kompozytów, kleje Plexus pomagają zmniejszać i upraszczać konstrukcję wielu współczesnych samochodów.
Edon Corporation
W ostatnio ukończonym projekcie Edon wytworzyć i zamontować 400 masywnych (1,2m x 3m) płetw wykonanych z FRP do zewnętrznej części budynku – siedziby głównej korporacji Industrial Technologies.
Edon wybrać klej Plexus MA420 do krytycznego zastosowania kleju. Klej zdecydowanie obniżył koszty robocizny poprzez umożliwienie wklejania płetw jeszcze w trakcjie produkcji, istotnie redukując potrzebą użycia mechanicznych mocować i wykańczania. Kleje Plexus posłużyły do przyklejania płetw. do systemu aluminiowych ram, które następnie przykręcano do budynku.
Mając ponad 35 lat doświadczeń w projektowaniu, wytwarzaniu i instalowaniu ornamentów architektonicznych wykonanych z tworzyw wzmocnionych włóknem (FRP), Edon Corporation jest najważniejszym amerykańskim dostawcę architektonicznych detali z włóknem szklanym. Firma ma w ofercie ponad 250 standardowych kształtów architektonicznych od nakryć kolumn do gzymsów każdego typu.
MA425 wzmacnia most Halgover
Właśnie zakończono prace na Halgavor Bridge – pierwszy w Wielkiej Brytanii most wiszący łączący główną drogę A. To jest ostatnie połączenie w obwodnicy Sustrands pomiędzy Lands End a John O’Groats.
Wytwórcy mostu, Vosper Thornycroft, wybrali MA425 do klejenia narożnika z GRP do kompozytu na bazie estru winylu.
To, że MA425 posiada akceptację DNV, ma doskonaść odporność na udary, wydłuża się do 120% oraz posiada długi czas otwarty było równoważne ze spełnieniem ścisłych kryteriów określonych przez Vosper Thornycroft.
MA422 też zostało użyte do klejenia elementów na miejscu, ponieważ ma krótszy czas utwardzania, co było konieczne gdyż na ten czas droga była zamknięta.
Produkt | Kolor | Proporcja mieszania (objęto- ściowo) A:B | Lepkość [Pa*s] | Czas przydatności po zmieszaniu [min] | Czas utwar-dzania [min] | Wytrzymałość na ścinanie [MPa] | Wydłużenie [%] | Wypełnienie szczeliny [mm] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MA300 | śmietankowy | 1:1 | A: 40-60 B: 40-60 | 4 – 6 | 12 – 15 | 20.6 – 24.1 | 15 – 25 | 4 |
Obszar zastosowań: Uniwersalny, wysokiej wytrzymałości. | ||||||||
MA310 | śmietankowy / szary | 1:1 | A: 40 -60 B: 40-60 | 15 – 18 | 30 – 35 | 20.6 – 24.1 | 5 – 15 | 4 |
Obszar zastosowań: Idealny do trudnych wiązań tworzyw sztucznych. | ||||||||
MA320 | białawy / biały / czarny | 10:1 | A: 135-175 B: 40-60 | 8 – 12 | 25 – 30 | 10.3 – 13.7 | 100 – 140 | 10 |
Obszar zastosowań: Doskonałe właściwości niskotemperaturowe. | ||||||||
MA420 | niebieski / czarny | 10:1 | A: 100-125 B: 25-35 | 4 – 6 | 15 – 18 | 12 – 15.5 | 100 – 125 | 8 |
Obszar zastosowań: Uniwersalny klej wzmocniony. | ||||||||
MA420FS | niebieski | 10:1 | A: 80-100 B: 35-55 | 1 – 2 | 3 – 4 | 8.9 – 11 | 5 – 15 | 4 |
Obszar zastosowań: Szybkie utwardzenie kleju. | ||||||||
MA422 | niebieski | 10:1 | A: 100-125 B: 40-60 | 17 – 24 | 35 – 40 | 10.3 – 12.4 | 75 – 100 | 10 |
Obszar zastosowań: Uniwersalny o średnim czasie otwarcia. | ||||||||
MA425 | niebieski | 10:1 | A: 100-125 B: 40-60 | 30 – 35 | 80 – 90 | 10.3 – 12.4 | 120 – 140 | 10 |
Obszar zastosowań: Uniwersalny o długim czasie otwarcia. | ||||||||
MA530 | szary | 1:1 | A: 160-180 B: 175-210 | 30 – 35 | 90 – 160 | 13.1 – 15.2 | 130 – 170 | 18 |
Obszar zastosowań: Uniwersalny, wysokiej wytrzymałości, o średnim czasie otwarcia. | ||||||||
MA550 | biały | 10:1 | A: 130-160 B: 40-60 | 40 – 45 | 70 – 75 | 8.9 – 12.4 | 35 – 45 | 10 |
Obszar zastosowań: Klej Marine, biały, odporny na promieniowanie UV. | ||||||||
MA556 | niebieski | 10:1 | A: 190-220 B: 40-60 | 40 – 45 | 110 – 120 | 8.6 – 10.3 | 140 – 160 | 25* |
Obszar zastosowań: Sztywny klej Marine, potrafi wypełnić duzą szczelinę. | ||||||||
MA560-1 | szary | 1:1 | A: 145 -185 B: 175-210 | 55 – 70 | 160 – 190 | 11.7 – 15.2 | powyzej 130 | 25 |
Obszar zastosowań: Uniwersalny, wysokiej wytrzymałości, długi czas otwarcia. | ||||||||
MA590 | szary | 1:1 | A: 175-220 B: 175-210 | 90 – 105 | 210 – 270 | 9.6 – 12.4 | 130 – 160 | 37 |
Obszar zastosowań: Uniwersalny, długi czas otwarcia, potrafi wypełnić duzą szczelinę. | ||||||||
MA830 | szary | 10:1 | A: 90-120 B: 25-35 | 4 – 6 | 20 – 25 | 15.8 – 19.3 | 30 – 60 | 12 |
Obszar zastosowań: Spajanie metalu. | ||||||||
MA832 | szary | 10:1 | A: 90-120 B: 25-35 | 12 – 16 | 50 – 60 | 15.8 – 19.3 | 30 – 60 | 12 |
Obszar zastosowań: Spajanie metalu, średni czas otwarcia. | ||||||||
MA890 | szary | 10:1 | A: 68-72 B: pasta | 8 – 10 | 20 – 25 | 10 – 13 | 30 – 35 | 4 |
Obszar zastosowań: Spajanie stali ocynkowanej. | ||||||||
MA920 | niebieski | 10:1 | A: 100-125 B: 25-35 | 4 – 6 | 15 – 18 | 10.3 – 13.7 | 80 – 100 | 10 |
Obszar zastosowań: Klej ogólnego przeznaczenia o słabym zapachu. | ||||||||
MA1020 | niebieski | 10:1 | A: 100-125 B: 25-35 | 4 – 6 | 15 – 20 | 8.6 – 11 | 90 – 110 | 10 |
Obszar zastosowań: Klej uniwersalny o niskiej kurczliwości. | ||||||||
MA1025 | niebieski | 10:1 | A: 180-220 B: 40-60 | 20 – 25 | 40 – 45 | 5.8 – 8.2 | 90 – 110 | 25* |
Obszar zastosowań: Klej o niskiej kurczliwości i słabym zapachu, potrafi wypełnić duzą szczelinę. | ||||||||
MA3940 | białawy | 10:1 | A: 135-175 B: 40-60 | 12 – 15 | 25 – 30 | 10.3 – 13.7 | 125 – 175 | 10 |
Obszar zastosowań: Idealny do pęknięć delikatnych tworzyw sztucznych. | ||||||||
MA3940LH | niebieski | 10:1 | A: 120-160 B: 35-55 | 4 – 5 | 8 – 10 | 9.5 – 11 | 75 – 100 | 4 |
Obszar zastosowań: Klej uniwersalny o szybkim utwardzeniu. |
Więcej o klejach Plexus w
Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.